فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان در خانواده

جایگاه سالمندی در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی سال تحصیلی 1401-1400

پژوهش حاضر به بررسی سالمندی و نحوه پوشش مسائل مربوط به سالمندان در خانواده، در کتاب های درسی دوره ابتدایی سال تحصیلی 1401 - 1400 می پردازد. در این پژوهش، 27 کتاب درسی دوره ابتدایی با روش پژوهش تحلیل محتوای کیفی و با استفاده از روش تجزیه و تحلیل سند بررسی گردید تحلیل کیفی با یک سیستم اندازه گیری مبتنی بر ادبیات پژوهشی مربوط به آموزش سالمندی، شامل هفت موضوع اصلی نسب توزیع جنسی، نقش شخصی، نقش حرفه ای، ویژگی های جسمی و فیزیکی، روابط بین نسلی، رهبری جامعه پیام قصد شده )درباره موضوع سالمندی( و 18 موضوع فرعی و تحلیل کمی با ارائه جداول فراوانی مبتنی بر تحلیل موضوعی انجام شد.