نگاهی به مسیر حرفهای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل برنامة درسی»
ارسال در تاریخ ش, 1399/12/16 - 09:38پژوهش حاضر روایتی تاریخی از مسیر زندگی حرفهای و اندیشههای رالف وینفرد تایلر در حوزة مطالعاتی برنامة درسی است. تایلر در دورانی مسیر تحقیقاتی خویش را آغاز کرد که نقشآفرینی بسیاری از مربیان و معلمان در مدارس و کلاسهای درس مبتنی بر باورهای عامیانه بود. او توانست اندیشههای فلسفی مربیانی چون هربارت و دیویی را به دغدغههای عملی متخصصانی نظیر ثورندایک، چارترز و بابیت ربط دهد و گسست میان نظریه و عمل برنامة درسی را کاهش دهد.