طراحی یک جامعه مشارکتی یادگیری

    نویسنده در این مقاله "دانش تجربی"   معلمان را  مورد توجه قرار می دهد و اشاره می کند این دانش که مجموعة گسترده ای از تجربیات و یادگیر ی های کسانی که زیر سقف مدرسه به طور ناگزیر در طول شغل خود زندگی و کار می کنند(صفحه56) ، برخی معلمان از روی اسلاید درس می دهند و دیگران از کرسی های فلسفی برای مباحثة دانش آموزان استفاده می کنند. بسیاری از معلمان کلاسشان را با میزهای ردیف چیده شده تشیکل مید هند و برخی دیگر دانش آموزان را در گرو ههای کوچک دسته بندی می کنند و آ نها را دایره وار م می نشانند. در یک کلاس، کتاب های اینترنتی و تلفن عوامل حواس پرتی به حساب می آیند، در حالی که درکلاس دیگر، فناوری بخش جدایی ناپذیر کلاس درس است ،  یادگیری در هر فضایی متفاوت است.

 نگارنده نوشتار به چگونگی طراحی تشکیلاتی و انجام روش کار  برای معلمان  به تقلید از روش ساینفیلد به نام "ارتباط برقرار کردن معلمان در کلاس های درس" نظامی که در آن معلمان به راحتی بتوانستند؛ درطول زمان مدرسه از کلاس درس یکدیگر بازدید کنند با بیان مثالهایی به ادامه مقاله می پرداد.در پایان  پس از  نظرسنجی ها و " شرح گزار شهای کوتاه" نتیجه می گیرد  برگزاری دور ه های بازدید معلمان از کلا سهای یکدیگر، به همة ما یادآوری می کند که معلمان هم، درست مانند دانش آموزان، خواهان مشارکت در محیط یادگیری ایمن و جذاب هستند.

 

سال نشر: 
2017
مترجم: