نقش مدیران در درگیر کردن معلمان

  درگیر شدن  دانش آموزان در یادگیری در کلاس به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. این وضعیت وقتی پیش می آید که معلمان خوش قریحه، دانش آموزان را در درک اهمیت آنچه که می آموزند،یاری کنند وتوضیح دهندکه چرا این یادگیری برای آ نها  مناسب است.     این وضعیت وقتی اتفاق می افتد که دانش آموزان طوری به کار گرفته شوند که علاقةآ نها را برانگیزند و  فعالانه به ساختن معانی در ذهن خود بپردازند، در اغلب اوقات به صورت گروهی کار کنند، و از اشتباهات خوددرس بگیرند. مدیران دو وظیفه اساسی در ارتباط با درگیری دا نش آموز دارند نخست:

معلمان را در درک اهمیت این درگیری یاری کنند

یکی از را ههایی که مدیران  می توانند به معلمان در درک اهمیت درگیری کمک کرد، با طرح سوال شروع کنند که   چگونه به بهترین یادگیری دست پیدا می کنند و  با آنچه که باید در کلاس اتفاق بیفتد تا دانش آموزان نیز بتوانند فعال بودن و یادگیری لذت بخش راتجربه کنند، گفت وگو کنند.

تضمینی برای درگیرکردن معلمان

دومین وظیفة مدیران این است که مطمئن شوند، معلمان  در یادگیری در گیر میشوند یا نه. مدیران غالبا فقط بر یادگیری دانش آموزان تمرکز می کنند؛که این یک اشتباه رایج است. البته هدف دانش آموزان ا ز تحصیل در مدرسه، یادگیری است، اما یادگیری دانش آموزان با دشواریهایی روبه رو خواهد بود، مگر آنکه معلمان نیز در یادگیری درگیرشوند زیرا  معلمان نیزمانند دانش آموزان بادرگیرشدن بهتر یاد می گیرند.

سال نشر: 
2016