طرح درس هایی که کاملاً پاسخ گو هستند

   نویسنده در این مقاله در پاسخ به این سوال که  چگونه طرح درسی تهیه کنیم که شرایط و الزامات لازم را داشته باشد و در عین حال، بتواند دانش آموزان را نیز به یادگیری آنچه مورد علاقه آنها است،درگیر کند.اذعان می کند که توجه بیش از حد معلمان  به استاندارد ها )یا، شاید دقیق تر، آزمون-های استاندارد شده(، راهنمایی های گام به گام و آینده ای که از نظر طراحی برنامة درسی برای ما رقم خواهد  باعث می شود که ما فراموش کنیم که تدریس به معنی واقعی کلمه یعنی چه؟ معلمان برای تربیت فراگیرندگان واقعی باید در قلب، روح و ذهن دانش آموزان نفوذ پیدا کنند چون آموزش فهرستی از استاندارد ها، ما را به آنجا نخواهد برد. وجود عقل و خرد در تدریس و شفافیت در نتیجةآن از ضروریات است برای تدوین یک برنامة درسی قانع کننده، معلمان باید این استاندارد ها را در بستر بافت هایی از یادگیری وارد کنند که به کنجکاوی و تفکر دانش آموزان احترام بگذارد و ماهیت و هدف در سهایی را که آموزش می دهند، به درستی نشان دهد.

   به عقیده وی" تدریس برانگیزنده [1]" ایجاب نمی کند که اطلاعات، مهارت ها و ایده های مهم کنار گذاشته شوند.این نوع از تدریس، معلمان راتشویق می کند که اشتیاق دانش آموزان را به ساحل برنامةدرسی مورد نیاز هدایت کنند. اگرمعلم  قبول کند که هر مجموعة استانداردی فقط یک  نقطة شروع است، آنگاه این آزادی را داردکه با توجه به هدف نهایی حیات بخشیدن به یادگیری دانش آموزان و برانگیختن آنها به عنوان فراگیرندگان، عناصر موجود در سایر منابع را نیز با چارچوب برنامة درسی خود ادغام و یکپارچه کند.

[1]. invitationally teaching

سال نشر: 
2016