اسلامی هرندی، فاطمه

شناسایی مؤلفه های عدالت آموزشی در آموزش وپرورش ایران

هدف پژوهش حاضر بررسی مؤلفه های عدالت آموزشی برای دانش آموزان است. روش پژوهش کیفی، از نوع توصیفی و تحلیل مضمون با رویکرد استقرایی اکتشافی، حوزه پژوهش76 مورد مقالات، اسناد و کتب مندرج در پایگاه ها، وب سایت ها، و کتابخانه ها که به تفکیک 61 مقاله، 6 پایان نامه، 9 کتاب و سند آموزشی می باشد. با توجه به ادبیات نظری، مؤلفه ها و مضامین استخراج گردید. روایی محتوایی پژوهش با استفاده از روش ممیزی کردن از سوی داور تأیید و پایایی مضامین با استفاده از روش هولستی 99٪ بدست آمد.