جوزف، پاملا بلوتین

فرهنگ های برنامه درسی

فرهنگ‌های برنامه درسی را می‌توان چارچوب‌های تئوریزه ‌شده و مدون دانست که ریشه در باورهای عام تربیتی یا فلسفه‌های خاص تعلیم و تربیت دارد. فرهنگ‌های برنامه درسی، محصول و میوه باورها و تصورات خاص (فرهنگ‌های خاص) تعلیم و تربیت هستند؛ به دیگر سخن، فرهنگ‌های برنامه درسی پاسخ‌های مدون به این پرسش است که کدام باور یا مفروضات (فرهنگ) درباره محتوا، تدریس، معلم، دانش‌آموز، محیط یادگیری، ارزشیابی و جز اینها پذیرفته شده است؟ ویراست دوم فرهنگ‌های برنامه درسی، علاوه بر تغییر در ترتیب فصل‌ها، حاوی قسمت‌های جدید و بازبینی شده است.