خالقی نژاد، علی

پیچیدگی های حضور (مشارکت) برنامه درسی در آموزش عالی

برنامه‌های درسی به‌سرعت و به‌صورت معناداری در حال تغییر هستند، اصطلاح برنامه درسی هنوز در گفت‌وگوهای آموزش عالی مغفول است. آن‌چه ما شاهد آن هستیم تغییر برنامه درسی در فضای مشوشی است که در آن برنامه‌های درسی در راستای آماده‌سازی دانشجویان برای دستیابی به مهارت‌هایی که ارزش بازاری دارند، اصلاح می‌شوند.در چنین شرایطی برنامه‌های درسی در خطر ازهم‌گسیختگی قرار دارند و دانش و مهارت‌ها در تکه‌های مجزایی ارائه می‌گردند. چنین برنامه‌های درسی ازهم‌گسیخته‌ای در برابر چالش‌های قرن بیست‌ و یک بالطبع ناتوان خواهند بود.