واکاوی و تبیین ابعاد و مولفههای برنامه درسی لایهای در راستای دانشآموز-محوری
ارسال در تاریخ س, 1402/01/29 - 16:50برای ایجاد محیط یادگیری یادگیرنده-محور، معلم و دانشآموزان باید ابعاد جدیدی به نقشهای سنتی خود اضافه کنند این پژوهش به شیوه کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون انجام شد. برای دستیابی به هدف تعیین شده، مصاحبه ساختاریافته با متخصصین برنامه درسی انجام گردید. نمونهها به شیوه هدفمند بر مبنای ملاکهای مشخص انتخاب گردیدند. تجزیه و تحلیل دادهها از مصاحبه اول با نرمافزار مکس کیودا شروع و بعد از هر مصاحبه کدگذاری انجام گردید. دادهها به روش تحلیل مضمون استقرایی تجزیه و تحلیل شدند. در نهایت یافتههای حاصل از مصاحبهها در دستههای مضامین پایه، سازماندهنده و فراگیر تدوین شدند.