فرح بخش، حمیده

بررسی و نقد نسبت فرهنگ با تعلیم ‌و تربیت از منظر عاملیت فرد در اسنادبالادستی

پژوهش حاضر در پی بررسی و نقد نسبت فرهنگ و تعلیم‌ و تربیت از منظر عاملیت فرد در اسناد بالادستی (سند تحول بینادین آموزش‌وپرورش و سند مبانی نظری تحول بنیادین) است. برای رسیدن به هدف، اسناد مذکور با روش تحلیل محتوای کیفی، تحلیل مفهومی از نوع «تفسیر مفهومی» و «ارزیابی ساختار مفهوم» شده‌اند. در این بررسی نشان داده شده است که اسناد بالادستی که نقشی قابل توجه در تعریف نسبت‌‌های مذکور دارند، در این زمینه، دچار نوعی تعارض درونی هستند.