فلاح مهنه، تورج

شاخص‌ها و مؤلفه‌های شایستگی مؤلفان کتب درسی

هدف پژوهش حاضر بررسی  شایستگی‏های مؤلفان کتب درسی است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش آن سنتزپژوهی، جامعۀ پژوهش تمام مقالاتی هستند (124 مقاله) که از سال 1390 تا 1400ش و 2007 تا 2022 م درمورد شایستگی‏های مؤلفان کتب درسی ارائه شده‏اند. نمونۀ پژوهش سی مقاله بود که این تعداد براساس پایش موضوعی، اشباع نظری داده‏ها و به‌صورت هدفمند انتخاب شده‏اند. داده‏های پژوهش با استفاده از تحلیل کیفی مقالات مورد مطالعه، گردآوری شده‏اند. تجزیه و تحلیل داده‏ها با استفاده از الگوی شش مرحله‏ای روبرتس است.