مظاهری، حسن

شوق یادگیری: آموزش و پرورش پیش از دبستان

هدف این کتاب تشریح ابعاد گوناگون آموزش و پرورش پیش از دبستان و تببین دلایل ضرورت حضور کودکان در این دوره تحصیلی و ترغیب خانواده­ ها و مسئولان نظام آموزشی بر توجه به مساله پیش ­دبستانی است.در این کتاب علاوه بر ارائه تاریخچه­ ای از آموزش و پرورش پیش ­از دبستان در دنیا و ایران، اشاره­ ای نیز بر برنامه­ درسی و آموزشی ده کشور دنیا و جمهوری­ اسلامی ­ایران در این دوره شده است. در ادامه ضمن تبیین دو الگوی آموزشی خلاقیت­گرا و رشدگرا و الگوی برنامه­ ریزی چندبُعدی مرتبط با این دوره، به دیدگاه اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوره پیش­ از­دبستان بویژه در مولفه­ های ماموریت، اهداف، اصول­ حاکم، نقش­ خانواده و­محیط در یادگیری کودکان پرداخته شده است.

بر روی مولفه­ هایی همچون نقش دوره پیش­ از­دبستان در آینده تحصیلی کودکان، نقش بازی و محیط در یادگیری، مشارکت خانواده­­ ها در اجرای این دوره و غیره تاکید خاصی شده­ است.