آیا آموزش میتواند جامعه را تغییر دهد؟
ارسال در تاریخ ي, 1398/09/17 - 08:57مدارس و دیگر مجموعههای آموزشی غیر از هویتسازی (مثبت و منفی)، بخشی از دستگاه فرهنگی جامعه نیز هستند. آنها سازوکارهایی کلیدی در تعیین چیزیاند که از لحاظ اجتماعی «دانش مشروع» ارزشگذاری و صرفاً «مردمی» تعبیر میشود. آنها همگام با نقش خود در تعریف بخش بزرگی از آنچه دانش مشروع تلقی میشود، در فرایندی هم مشارکت دارند که از آن طریق گروههای خاص منزلت مییابند و دیگر گروهها ناشناخته یا حقیر باقی میمانند. از این رو، در اینجا نیز مدارس مرکز مبارزات بر سر سیاستهای بازشناسی مربوط به نژاد/قومیت، طبقه، جنسیت، تبعیض جنسی، توانایی، مذهب و دیگر پویاییهای مهم قدرت به حساب میآیند.