نجفی، محمد

آموزش تفکر به کودکان (تمرینات عملی برای سنین 14-‌8 سال)

دانش آموزان باید با فرایند تفکر صحیح آشنا شوند و یاد بگیرند در مورد مسائل و موضوعات مختلف درست فکر کنند. آنها به فرایندهای تفکر برای اندیشیدن و حل مسائل نیاز دارند. طراحان برنامه های درسی تصور می کنند که دانش آموزان این فرایندها را به طور طبیعی یاد می گیرند، اما پژوهش ها نشان می دهند که این چنین نیست و برای یادگیری این فرآیندها باید از برنامه درسی ویژه استفاده کرد. تفکر درباره تفکر یا فراشناخت دانش آموزان را توانمند می سازد و به آنها مجموعه ای گسترده از ابزارهای شناختی قابل استفاده ارائه می دهد.