تعلیم و تربیت در عصر فرانوین

ما دردنیای پیچیده و همراه با چالش های متعدد درحوزه های مختلف زندگی می کنیم. درمواجهه با این وضعیت، ضرورت دارد تا به تحلیل وضع موجود و آماده سازی خود برای تداوم حیات در جهت زیست مطلوب و تعیین موضع خود بپردازیم. ما با سؤالات متعددی در زمینه مواجهه با وضعیتهای جدید، چگونگی جذب و بومی سازی مؤلفه های مطلوب در فرهنگ خود و چگونگی استفاده از شرایط جدید برای ساخت آینده ای بهترمواجه هستیم. بدون شک در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش در مدیریت و هدایت اجتماع از اهمیت فراوانی برخوردار است. آموزش و پرورش از عوامل اساسی و اثرگذار بر ابعاد توسعه اقتصادی و اجتماعی است بنابراین مطالعه مسائل مربوط به آن بسیارحائز اهمیت است. اگر نظـام آموزشـی از سـاختار، انسـجام و هماهنگی، تولید دانش و مدیریت مطلـوب آن برخـوردار باشـد، قطعـا بـر کارایی و بهره وری نیـروی انسـانی افـزوده خواهـد شـد. کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین در سه بخش به نسبت آموزش و پرورش با مدرنیسم، ارتباطات و جهانی‌سازی و چگونگی تعلیم در دنیای جدید می پردازد. کیفیت در نظام آموزشی، معضلات فرهنگی و آسیب‌های تربیتی از دیگر مسائل مهمی‌ست که نویسنده در این کتاب به آن پرداخته است.

سال نشر: 
1399