فناوری های دیجیتال و تغییر در آموزش و پرورش

کتاب حاضر به اهمیت فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش نسل امروز پرداخته و نویسنده درصدد پاسخگویی به سؤالاتی از قبیل مزایای استفاده از فناوری‌های دیجیتال در آموزش چیست؟ در دنیای دیجیتالِ امروز، مدارس و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی چگونه تغییر می‌کنند؟ معلمان و مدیران آموزشی چه فعالیت‌هایی را در راستای استفاده از فناوری‌های (تکنولوژی‌های) جدید در آموزش انجام می‌دهند و در مقابل تغییرات و پیشرفت‌های سریعی که در زمینه فناوری‌های آموزشی ایجاد می‌شود، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند؟ می باشد. این کتاب مشتمل بر هفت فصل است و مطالب این فصول مبتنی بر تحقیقات گسترده‌ای است که در زمینه استفاده از فناوری در آموزش انجام شده و به‌طور مستقیم مرتبط با فرآیندهای آموزشی است. و به‌منظور درک بهتر خوانندگان از تغییراتی که با استفاده از فناوری در نظام‌های آموزشی به وقوع می‌پیوند، از اصطلاحات بوم‌شناختی برای به تصویر کشیدن نظام‌های پیچیده آموزشی استفاده شده است. با استفاده از این چارچوب بوم‌شناختی به نقش معلم به‌عنوان یک عنصر کلیدی در اکوسیستم‌های آموزشی پی می‌بریم؛ چراکه این معلم است که با اقداماتی که انجام می‌دهد بر اثربخش بودنِ آموزش‌های ارائه شده تأثیر می‌گذارد و کیفیت آموزش را تضمین می‌کند.

سال نشر: 
1397
ناشر: