بخش نخست کتاب حاضر، با گفتارهای پیشینه کاوی و با نگاهی تبار پژوهانه درباره واژگان و مفاهیم کلیدی مربوط به تعلیم و تربیت ازجمله «تدریس»، «آموزش»، «تبلیغ»، «تربیت» و دهها واژه مشابه و مجاور دیگر آغاز و مورد بازخوانی و واکاوی علمی و پژوهشی قرار گرفته است. بخش دوم که شامل نه گفتار متوالی است؛ مجموعهای از راهبردهای آموزش سلبی که به استناد آموزههای قرآنی و یافتههای علمی و روانشناختی مطرح شده است. بخش سوم درباره راهبردها و روشهای سلبی در تبلیغ دینی است. بخش چهارم نیز به ناهمانندهای سلبی در برابر آموزش ایجابی اختصاص یافته است.
سال نشر:
1396
ناشر: