سواد آموزی: راهنمایی برای معلمان مدارس ابتدایی

مهارت‌های سوادآموزی زیربنای دانش و یادگیری را تشکیل می‌دهند. انسان برای اینکه بتواند بهتر زندگی کند، باید محیط پیرامون خود را بشناسد و لازمۀ این شناخت، یادگیری روابط بین پدیده‌ها است. یادگیری به طور رسمی یا غیررسمی صورت می‌گیرد که تحقق این دو مستلزم آشنایی کامل با مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن می‌باشد که در واقع چهار رُکن سوادآموزی را تشکیل می‌دهند. از میان این چهار رکن، مهارت‌های خواندن و نوشتن جنبۀ رسمی دارند و در مدارس و مراکز یادگیری آموزش داده می‌شوند، اما مهارت‌های صحبت کردن و گوش دادن جنبۀ غیررسمی دارند و یادگیری آنها عموماً در محیط‌هایی چون خانه، محله و از طریق ارتباط با انسان‌ها و محیط پیرامون صورت می‌گیرد.
کتاب حاضر راهنمایی برای معلمان مدارس ابتدایی، با هدف آموزش مهارت‌های سوادآموزی و به طور خاص به مهارت‌های خواندن و نوشتن به دانش‌آموزان دبستانی می‌پردازد. این کتاب توصیه‌های کامل، دقیق و کاربردی در حمایت از سوادآموزی را ارائه می‌دهد. خواندن، نوشتن، تقویت املانویسی، کودکان دارای نیازهای ویژه، کودکان دوزبانه و استفاده از رایانه از موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

سال نشر: 
1402
ناشر: