نگاهی نو به برنامه درسی انشا (اولین همایش ملی انشا و نویسندگی)

نتایج تحقیقات مختلفی که در خصوص انشا صورت گرفته، این است که نوشتن صرفا" حسی از انواع حواس آدمی را درگیر نمی کند، بلکه در نوشتن، تمام حواس آدمی درگیر می شود. فرد هنگام نوشتن با تمامی وجود می نویسد، بدین جهت انشا در یادگیری دروس دیگر نیز تاثیرگذار است. حال در نظام آموزشی ایران،نوع نگاه ما با این درس (انشا) چگونه بوده است؟

نبود توجه جدی به انشا در نظام آموزشی ایران و به تبع آن عدم توجه به تربیت حرفه ای دبیران مربوطه که لزوما" دبیر انشا و نگارش باشند. در نتیجه توجه به انشا، نه فقط به عنوان نوعی نوشته، بلکه به عنوان آفرینش هنری و به عنوان زاییده تراوش های فرهنگی و حتی روان شناختی فرد و نیز دغدغه هایی از این دست، مسئولان برگزاری همایش را بر آن داشت تا اولین همایش ملی انشا و نویسندگی را برگزار نمایند. کتاب حاضر مشتمل بر مقالات ارائه شده در این همایش می باشد.   

سال نشر: 
1397
ناشر: