هدف اصلی این کتاب توصیف و تحلیل ایدههای رایج، دیدگاهها و الگوهای آموزش شایستگیمحور است. مفاهیم اولیه رویکرد آموزش شایستگیمحور، کاربرد آن در بافتها و موقعیتهای مختلف آموزشی، ابعاد مختلف و مبانی نظری آن بیان شده است. علاوه براین، به جنبههای عملی «آموزش شایستگیمحور» مشتمل بر چگونگی شناسایی شایستگیها در زمینههای گوناگون، طراحی و تدوین برنامه درسی مبتنی بر شایستگی پرداخته شده است. به زعم نویسندگان، از آنجایی که آموزش شایستگی محور رویکردی ساختاری و سیستماتیک برای مدیریت یادگیری در مراکز آموزشی به شمار میآید، به کارگیری این رویکرد در تدوین برنامههای آموزشی مدارس، دانشگاهها و سازمانها میتواند در پاسخ به نیازهای ذینفعان مختلف سودمند باشد. مطالعهی این اثر برای کسانی که دغدغهی فهم علمی پدیده آموزش شایستگیمحور را دارند، پیشنهاد میشود.