
نهاد تربیت، امروز مسئولیت بسیار پیچیدهای را برای پرورش همه جانبه نسل جدید بر عهده دارد و بیگمان برای رسیدن به اهداف خود، باید هدفمند، روشمند و مسئولیت پذیر عمل کند. سازمانهای تربیتی فضیلت مدار، در تربیت نسل جدید موفقترند، همچنین رشد و بالندگی بیشتری را تجربه کرده و الگوی مؤثرتری برای جامعه هستند. ازاینرو، تقویت اخلاق حرفهای، یک راهبرد اساسی در این زمینه محسوب میشود. کتاب حاضر علاوه بر بحثهای نظری همچون مفهوم شناسی و سیر تاریخی اخلاق حرفهای در تربیت ( ایران و غرب)، مشتمل بر بحث های کاربردی در زمینه فضایل اخلاقی و رفتارهای اخلاقی معلمان و سازمانهای تربیتی است، با این امید که بتواند راهنمای روشنی برای عمل، در اختیار آنان قرار دهد و همچنین، آنها را برای رفع تزاحمات اخلاقی در محیط های تربیتی کمک کند.
سال نشر:
1400
مولف: