
کتاب حاضر، مباحث اصلی و کلی در طراحی آموزشی را ارائه و به درک جغرافیای علمی طراحی آموزشی کمک می کند. نویسندگان کتاب به طور تخصصی شما را برای طراحی آموزشی براساس الگوی خاص آماده نمیکنند، لیکن معرفی و طرح الگوهای طراحی آموزشی، فرایند و عناصر طراحی آموزشی را برای شما به شیوههای مختلف به تصویر میکشند. از سوی دیگر به سبب طرح مباحث نوین در آموزش از جمله یادگیری الکترونیکی، میکوشد مباحث سودمندی در این زمینه تدارک ببیند. پس از مطالعه این کتاب شما خواهید توانست با مفاهیم اساسی، جایگاه، سیر تاریخی، عناصر، فرایند، و الگوهای طراحی آموزشی آشنا شوید و تا اندازهای از آنها در طراحی آموزش استفاده کنید. مطالعه کتاب حاضر به متخصصان علوم تربیتی به ویژه طراحان آموزشی و متخصصان فناوری آموزشی، کارشناسان آموزش در سازمانها و مراکز مختلف آموزشی، دانشجویان رشته علوم تربیتی، کارآموزان دورههای تربیت معلم، معلمان و مربیان، و همه کسانی که به طریقی با طراحی آموزش سرو کار دارند، توصیه میشود.
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: مفاهیم و کلیات
فصل دوم: رویکردهای یادگیری و طراحی آموزشی
فصل سوم: مروری تاریخی بر طراحی آموزشی
فصل چهارم: فرایند و عناصر طراحی آموزشی
فصل پنجم: نظریهها و الگوهای طراحی آموزشی
فصل ششم: طراحی آموزشی در محیطهای الکترونیکی