طراحی الگوی برنامه درسی (آموزش) مهارتهای همدلی در دوره متوسطه و ارزیابی اثربخشی آن
ارسال در تاریخ س, 1401/06/29 - 15:15هدف مطالعه حاضر طراحی و ارزیابی الگوی برنامه درسی همدلی برای دانشآموزان دختر دوره تحصیلی متوسطه دوم بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته اکتشافی متوالی کیفی-کمی است که با روش تحلیل محتوای کیفی قیاسی در بخش کیفی و روش پیشنهادی لاوشی (1975) و مطالعه نیمهآزمایشی و از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل در بخش کمی انجام شد. حوزه مورد مطالعه پژوهش در بخش کیفی متون و منابع موجود مرتبط در زمینه همدلی بود و نمونهگیری تا اشباع نظری ادامه یافت و برای استفاده از روش لاوشی (1975) اعضای پانل به روش نمونهگیری هدفمند از افراد خبره در همدلی انتخاب شدند و مورد مطالعه قرار گرفتند.