آموخته

برنامه ریزی راهبردی در نظام های آموزشی

کتاب برنامه ریزی راهبردی در نظام های آموزشی به مدیران و برنامه ریزان آموزشی کمک می کند تا بتوانند در موقعیت های پیچیده و با وجود چالش های محیط بیرونی و ضعف های درونی، اقدام به طراحی و تدوین برنامه های راهبردی نمایند. این اثر به طور عینی، دقیق و عملی، خوانندگان را با نحوه برنامه ریزی راهبردی در دانشگاه ها (در حیطه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و دانشجویی)مراکز آموزش کارکنان (شامل آموزش در تمامی وزارت خانه ها، سازمان ها و شرکت های صنعتی و خدماتی) و آموزش روستایی (آموزش مردان و زنان روستایی، جوانان روستایی و دختران روستایی) آشنا می کند. 

آموزش تفکر به کودکان (تمرینات عملی برای سنین 14-‌8 سال)

دانش آموزان باید با فرایند تفکر صحیح آشنا شوند و یاد بگیرند در مورد مسائل و موضوعات مختلف درست فکر کنند. آنها به فرایندهای تفکر برای اندیشیدن و حل مسائل نیاز دارند. طراحان برنامه های درسی تصور می کنند که دانش آموزان این فرایندها را به طور طبیعی یاد می گیرند، اما پژوهش ها نشان می دهند که این چنین نیست و برای یادگیری این فرآیندها باید از برنامه درسی ویژه استفاده کرد. تفکر درباره تفکر یا فراشناخت دانش آموزان را توانمند می سازد و به آنها مجموعه ای گسترده از ابزارهای شناختی قابل استفاده ارائه می دهد.