استراتژیهای تمرکززدایی در نظام آموزش و پرورش ایران
ارسال در تاریخ س, 1402/07/04 - 09:52هدف پژوهش، شناسایی و تدوین استراتژیهای تسهیلکنندۀ تمرکززدایی در نظام آموزش و پرورش ایران است. روش پژوهش کیفی با رویکرد داده بنیاد است. دادههای اولیه از طریق مصاحبه نیمهسازمانیافته گردآوری و با ابزار “SWOT”، تجزیه و تحلیل شده است. جامعۀ پژوهش شامل صاحبنظران و مدیران عالی آموزش و پرورش بوده، که 25 نفر با روش هدفمند بهعنوان نمونه انتخاب شدند. در کدگذاری اولیه شانزده عامل داخلی و هجده عامل بیرونی تعیین و نتایج جهت تأیید اعتبار و ضریبدهی برای مشارکتکنندگان ارسال شد.