فصلنامه تربیت اسلامی

تبیین ویژگی‌های برنامه درسی آموزش ارزش‌ها

 هدف مقاله حاضر بررسی ویژگی‌های برنامه درسی آموزش ارزش‌ها است. رویکرد مقاله کیفی و روش آن مرور سیستماتیک براساس مدل رایت و همکاران (2007) است. جامعه پژوهش متشکل از 87 مقاله درباره ویژگی‌های برنامه درسی آموزش ارزش‌هاست که بین سال‌های 2000 تا 2020 میلادی در مجلات علمی معتبر ارائه شده‌اند. نمونه پژوهش شامل 31 مقاله است که به صورت هدفمند جمع‌آوری و براساس پایش موضوعی داده‌ها انتخاب شدند. داده‌های مقاله از تحلیل کیفی اسناد مورد مطالعه گردآوری شده‌اند.