فصلنامه تعلیم و تربیت

واکاوی مولفه های اجرای برنامه درسی ملی

    برنامه درسی ملی یکی از زیرنظامهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که نقشه کلان برنامه درسی و چارچوب نظام برنامه ریزی درسی کشور را تعیین می کند. هدف این پژوهش شناسایی مولفه های اجرای این برنامه و تعیین اعتبار و وزن آنها است، بنابراین از روش پژوهش ترکیبی اکتشافی استفاده شده است.

ارزشیابی بسته برنامه درسی قصد‌شده‌ فارسی دوره اول ابتدایی براساس معیار‌های مرجع زبان آموزی

ارزشیابی بسته برنامه‌­درسی قصدشده فارسی دوره اول ابتدایی، با طی‌کردن روندی ارزشیابانه و باتوجه به معیارهای برنامه‌درسی مرجع زبان‌آموزی در نگاهی جامع و متکی به مبانی نظری، به تبیین شایستگی ها و نارسایی های برنامه‌درسی قصد‌شده فارسی دوره‌اول ابتدایی می‌پردازد و همخوانی ها و تفاوتها، کاستی ها و نقاط قوت و ضعف برنامه‌درسی تدوین شده فارسی ‌را در پایه‌­های اول تا سوم مشخص می‌کند.