فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی

ارزیابی آموزش خط تحریری و آسیب های احتمالی آن در برنامة درسی فارسی دورة اول ابتدایی

پژوهش حاضر بخشی از ارزشیابی دوره‌ای برنامة‌ درسی فارسی دورة ‌اول ابتدایی از برنامة ‌درسی قصد‌شده تا اجراشده و سپس، برنامة ‌درسی کسب‌شده است.  هدف این مطالعه در پی شناخت روند آموزش خط ‌تحریری، آسیب‌های احتمالی کاربرد ومهم‌ترین عوامل به‌وجودآورنده آن می باشد، ماهیت ‌ِپژوهش در‌ زمینة آموزش خط‌ تحریری در چارچوب طرح ارزشیابی دوره‌ای برنامة‌ درسی فارسی دورة اول ابتدایی تعریف‌شده، و ارزشیابی انجام‌شده از نوع کاربردی است. در ‌مراحل مختلف برای گردآوری‌داده‌ها از ابزارهای مختلفی چون کاربرگ معلمان‌گزارشگر، مشاهده، مصاحبه، نگرش‌سنج و آزمون استفاده شده‌ است.