فصلنامه مطالعات برنامه درس

چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران

   مقاله ح‍اض‍ر با هدف شناسایی چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو­محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا­دستی آموزش و پرورش ایران صورت پذیرفت. روش پژوهش توصیفی، شامل: تحلیل اسنادی و تحلیل محتوا بوده و رویکرد آن نیز کاربردی می باشد. جامعه پژوهشی شامل دو بخش: متون مرتبط با برنامه درسی کنجکاو­محور و محتوای چهار سند بالادستی نظام آموزش و پرورش ایران است. با توجه به ماهیت موضوع، از نمونه‌گیری صرف‌نظر شده و حجم نمونه برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. ابزارهای اندازه‌گیری، فرم فیش‌برداری و سیاهه تحلیل محتوای محقق ساخته است.