چارچوب نظری مؤلفههای برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران
ارسال در تاریخ س, 1401/05/18 - 11:55مقاله حاضر با هدف شناسایی چارچوب نظری مؤلفههای برنامه درسی کنجکاومحور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران صورت پذیرفت. روش پژوهش توصیفی، شامل: تحلیل اسنادی و تحلیل محتوا بوده و رویکرد آن نیز کاربردی می باشد. جامعه پژوهشی شامل دو بخش: متون مرتبط با برنامه درسی کنجکاومحور و محتوای چهار سند بالادستی نظام آموزش و پرورش ایران است. با توجه به ماهیت موضوع، از نمونهگیری صرفنظر شده و حجم نمونه برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. ابزارهای اندازهگیری، فرم فیشبرداری و سیاهه تحلیل محتوای محقق ساخته است.