فصلنامه نظام ها و خدمات اطلاعاتی سال چهارم، شماره 3، پیاپی 15و16، تابستان و پاییز 94، ص.:50-37

مطالعه تطبیقی مجموعه های تخصصی کتاب های درسی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آلمان و کانادا

هدف این پژوهش، شناسایی و بررسی شباهت ها و تفاوت های سیاست های مجموعه سازی و روش های ارائه خدمات اطلاعاتی “ مجموعه تخصصی کتاب درسی “ در کشورهای آلمان، کانادا و ایران است.در این پژوهش شباهت ها و تفاوت های سیاست های مجموعه سازی و روش های ارائه خدمات اطلاعاتی کشورهای مذکور به منظور ارائه پیشنهاد هایی کاربردی برای بهبود بخشیدن مجموعه تخصصی کتاب های درسی ایران به صورت کیفی با روش تطبیقی و توصیفی - تحلیلی به بررسی سیاست های فراهم آوری، ذخیره و بازیابی و روش های ارائه خدمات اطلاعاتی پرداخته است. الگوی مورداستفاده زمینه تطبیقی، الگوی بردی است؛ و از تحلیل سند برای این مطالعه استفاده شده است.