واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی
ارسال در تاریخ د, 1399/12/25 - 15:29هدف پژوهش حاضر، واکاوی الزامات و بایستههای اجرای مطلوب برنامه درسیِ پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی است. در این پژوهشِ ترکیبی، ابتدا در بخش کیفی با روش گراندد تئوری الگوی پیشنهادی در قالب عناصر چهارگانه برنامه درسی زایس (Zais) از طریق مصاحبۀ نیمهساختاریافته و اکتشافی و رسیدن به اشباع نظری، یافتهها با مشارکت 15 نفر از اساتید و متخصصان حوزه علوم تربیتی که به روش انتخاب هدفمند انتخاب شده بودند، با تجزیه وتحلیل دادهها از روش کدگذاریِ سه مرحلهایِ استراوس و کوربین (Strauss & Corbin,1992) طراحی شد.