بررسی جایگاه هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارسال در تاریخ چ, 1399/08/07 - 11:46پژوهش حاضر با هدف تحلیل جایگاه مؤلفه های هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه پژوهشی شامل متن سند تحول بنیادین آموزشوپرورش است که باتوجه به ماهیت پژوهش و محدودیت جامعه پژوهشی از نمونه گیری صرفنظر و کل جامعه پژوهشی بررسی شده است. ابزار اندازه گیری، سیاهه تحلیل محتوای محققساخته بوده و شیوه پردازش داده ها براساس روش آنتروپی شانون بوده است. عمدهترین یافته های پژوهش بیانگر این است که در سند تحول درمجموع 292 مرتبه به مؤلفههای هویت دینی و 140 مرتبه به مؤلفه های هویت انقلابی توجه شده است.