فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

تبیین مؤلفه‌های تربیت معنوی در آموزه‌های دینی (قرآن) و غیردینی (سکولاریسم) و مطابقت آن با اسناد بالادستی برنامه درسی

     هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های تربیت معنوی در آموزه‌های دینی (قرآن) و غیردینی (باتأکید بر منابع سکولار) و مطابقت آن با اسناد بالادستی برنامه درسی می‌باشد. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوای کیفی و جامعه آماری در بخش آموزه‌های قرآن شامل کتاب مقدس قرآن کریم و تفسیرموضوعی راهنمای آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی و در بخش آموزه‌های سکولاریسم شامل کتاب‌ها و مقالات موجود در زمینه تربیت معنوی از دیدگاه سکولاریسم و سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و سند برنامه درسی ملی است. باتوجه ‌به ماهیت پژوهش حجم نمونه برابر جامعه می‌باشد.