تبیین مؤلفهها و خرده مؤلفههای حقوق بشر و تعیین جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزشوپرورش ایران
ارسال در تاریخ چ, 1400/03/12 - 15:04پژوهش حاضر با هدف تبیین مؤلفههای حقوق بشر و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزشوپرورش ایران انجام شد. روش پژوهش، توصیفی ـ تحلیلی شامل تحلیل اسنادی و تحلیل محتواست. جامعه پژوهشی، شامل دو بخش؛ متون مرتبط با حقوق بشر و محتوای چهار سند بالادستی نظام آموزشوپرورش است که باتوجهبه ماهیت موضوع، از نمونهگیری صرفنظر شده و کل جامعه آماری مورد بررسی و تحلیل واقع شده است. ابزارهای اندازهگیری، فرم فیشبرداری و نیز سیاهه تحلیل محتوای محققساخته بوده است.