مجله روان شناسی فرهنگی

تدوین الگوی جامع هدایت تحصیلی دانش آموزان مبتنی بر رویکرد رشدی

پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی جامع هدایت تحصیلی دانش آموزان مبتنی‌بر رویکرد رشدی با روش کیفی و از نوع تحلیل مضمون انجام گرفت. ابتدا مضامین متون سند تحول بنیادین، مبانی نظری تحول بنیادین و برنامه درسی ملی و سپس متون تخصصی راهنمایی و مشاوره مدرسه، و رشد، تحلیل و استخراج شد. سپس مضامین مصاحبه با صاحب نظران متخصص در حوزه هدایت تحصیلی و مشاوران مدرسه به دست آمد. از مجموع 986 مقوله فرعی و 141 مقوله اصلی به دست آمده از کدگذاری اسناد، متون و مصاحبه ها، تعداد 21 مضمون هسته ای حاصل شد که محورهای اصلی الگو را شکل دادند.