مدرسه

مدرسه خلاق مدرسه زندگی

کتاب «مدرسۀ خلاق، مدرسۀ زندگی» که حاصل جست‌وجوهای نظری و تجربه‌های عملی دکتر حسینی در زمینۀ آموزش ‌و پرورش خلاقیت است در سه فصل، ویژگی‌های یک مدرسۀ خلاق و پویا، جنبه‌ها و ابعاد آموزشی متناسب برای مدرسۀ خلاق و نتایج عملی به‌کارگیری راه­کارهای آموزش و مشارکت خلاقانه در مدرسه را شرح می‌دهد.

سنجش کلاسی نوین

کتاب حاضر در باره ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی در کلاس درس است. نویسنده بر راهبردهای سنجش کلاسی و نیز به ارائۀ مثال‌های متواتر از سؤال‌های چندگزینه‌ای و سنجش مبتنی بر عملکرد تمرکز دارد. پنج روش مدرن سنجش کلاسی (تکوینی، مدادکاغذی، مبتنی بر عملکرد، اصیل و آزمون جامع) محتوای اصلی کتاب را تشکیل‌می‌دهند.

سواد حقوقی کودک

این کتاب در سه بخش تدوین شده است.  در ابتدا بر اساس مفاهیم حق و جایگاه سواد حقوقی ، اهمیت شناخت کودک ودانش آموزان، اولیا و مربیان و آموزش آن در جامعه، و ضرورت آشنایی همگانی با این حقوق به بیان مبانی نظری و ضرورت شناخت سواد حقوقی از منظر اسلام و پیمان نامه بین المللی مربوطه پرداخته است . سپس حقوقی که باید دانست و تکالیفی که باید رعایت کرد ( شامل حق تابعیت خانوادگی،حق آموزش و سلامت و بهداشت و امنیت و .... )مطرح گردیده و مستندات قانونی و نکات مهم آن ها ذکر شده است.

اعتمادجمعی: چرا مدارس نمی توانند بدون آن بهبود یابند

کتاب”اعتماد جمعی _ چرا مدارس نمی توانند بدون آن بهبود یابند” به طور کاملا" دقیق به بررسی موضوع اعتماد جمعی سازمانی و کارکردهای آن در مدارس می پردازد. در این کتاب، افق های اعتماد بررسی شده است و خواستار فعالیت رهبران و مدیران مدارس در محیطی قابل اعتماد است. اعتماد ستونی است که سازمان را حفظ می کند.