رویکردی جدید به توسعه حرفه ای و رشد رهبران

اجازه بدهید بپذیریم که رایج ترین راهبرد برای بهبود آموزش و تربیت رهبران آموزشی جدید در مدرسه، کارامد نبوده است. فعالی تهایی چون برگزاری کارگاه برای معلمان،  چرخ ههای مشاهده و بازخورد، دوره های کارآموزی، نشس تهای گروه آموزشی با معلمان هر پایه، و همای شهای ارائة داده های پژوهشی، از جمله امور رایجی
هستند که مدرسه برای رشد حرف های معلمان اجرا م یکند. بسیاری از این نشس تها و فعالی تها از نوع "مشارکتی 1" هستندو برای جذابیت بیشتر با عنوا نهایی چون "گرو ههای کاوشگری 2" ، "گروه  دوستان منتقد 3" ، و "حلق ههای آموزشی 4" نا مگذاری م یشوند. مدیران مدرسه ها به امید اثر بخش بودن این فعالی تها و رشد
و توسعة معلمان منابع ارزشمندی را به این کار اختصاص م یدهند. برگزاری دوره های کارورزی، اجرای دستو رالعملها، برگزاری جلسات خاص و حتی تعیین تکلیف برای افراد شرکت کننده در این جلسات، از جمله اقدامات این مدیران است.

سال نشر: 
1397