تخریب بازخورد را متوقف کنید

چند شایستگی برای مدیران مدرسه اهمیت دارند، ازجمله بازخورددادن و بازخورد گرفتن. در واقع، دادن بازخورد به معلمان و گرفتن بازخورد از آ نها به طرزی ماهرانه. اکثر مربیان موافق هستند که شکل های متفاوت بازخورد لازم و مفیدند. با این حال، امروزه جریان بی پایانی از دستورالعمل ها صادر می شوند که چه کسی، چگونه و باچه هدفی باز خورد بگیرد تا مانع دستیابی به نتیجه نشود

به عقیده نویسنده مقاله مدیران مدرسه ها، می تو انند شیو ه هایی را برای آسیب رسانی کمتر بازخورد و کارایی بهتر اتخاذ کنند. نویسنده در این مقاله  با ذکر مثال هایی به دو مورد از این شیو ه ها  و ارتباط آنها اشاره می کند.

"ارزیابی"، مربیگری"و قدردانی سه  مورد مهم از این شیوه ها محسوب می شوند.که در این مقاله به دو مورد اشاره شده است، بازخورد به منظور ارزیابی در مواردی مانند استخدام، سازماندهی و مدیریت منابع به ما کمک می کند و دادن بازخورد به معلمان باعث ایجاد احساس امنیت شغلی و درک موقعیتی می شود که در آن ایفای نقش می کند. همچنین درک چگونگی تأثیرگذاری ارزیابی روی مربیگری هر دو شکل از بازخورد دارای اهمیت هستند، اما ارزیابی توجه ما را به جنبه هایی معطوف می کندکه دربارة مربیگری صدق نمی کند. وقتی دو نوع بازخورد دریک دورة تقریبا هم زمان به فردی داده می شود، ارزیابی می تواند مخرب باشد؛ حتی اگر به خوبی ارائه شود. در غیر این صورت، مربیگری جایگزین بهتری است.

راههای جدا کردن ارزیابی و مربیگری

مطمئن ترین راه برای کاهش تنش بین ارزیابی و مربیگری این است که این دو مورد را از هم جداکنید. در حالت اید ه آل، ارزیابی و مربیگری باید در زما نهای جداگانه و توسط افراد متفاوتی انجام شوند.

هنگام دریافت بازخورد برای یادگیری و پیشرفت از طریق آن تلاش کنید

دریافت بازخورد مهارت مهمی است. زیرا اگر بازخورددهی به خوبی و با هدف درستی انجام گیرد، ولی دریافت کننده متوجه جایگاه و مفهوم آن نشود، نتیجه ای به دست نمی آید. شخص گیرندة بازخورد این قدرت را دارد که در مورد ارتباط بازخورد با هد فها و عادلانه بودن یا مفید بودن آن تصمیم بگیرد و حتی می تواند انتخاب کند که از بازخورد استفاده یا آن را رد کند.

در پایان مقاله نویسنده توصیه می کند مدیران مدارس درروند دریافت بازخورد، بر موارد نادرست تمرکز نکنید و جست جوی عمیقتردر مورد بازخورد داشته باشند.

سال نشر: 
2017
مترجم: