ایمانی فر، حمیدرضا

بررسی هویت انقلابی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم

مطالعه حاضر با هدف بررسی و تحلیل میزان توجه به مؤلفه­های هویت انقلابی در محتوای کتاب­های درسی دوره متوسطه دوم انجام شده است. روش مطالعه، توصیفی و از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری شامل تمام کتاب­های درسی دوره متوسطه دوم می­باشد که در سال 1399 چاپ شده است. شش عنوان کتاب «آمادگی دفاعی»، «جامعه‌شناسی»، «دین و زندگی»، «تاریخ»، «تحلیل فرهنگی» و «هویت اجتماعی» با 16 جلد کتاب به‌صورت هدفمند در نمونه قرار گرفت.