بافنده قراملکی، حسن

برنامه‌ی درسی مبتنی بر مغز در دوره‌ی پیش دبستانی بررسی وضعیت موجود و راهکارهایی برای وضعیت مطلوب

  هدف این پژوهش تعیین وضعیت موجود برنامه درسی پیش دبستانی با تاکید بر محتوای کتابهای راهنمای کار مربیان از لحاظ پرداختن به ابعاد رشدی و اصول برنامه درسی مبتنی بر مغز است. از روش تحلیل محتوا جهت مشخص شدن ابعاد مختلف رشدی و‌ فعالیت‌‌های یادگیری و نیز اصول برنامه درسی مبتنی بر مغز استفاده و سپس میزان توجه به هر یک از ابعاد و اصول در محتوای این کتاب‌ها به روش تحلیل محتوای مقوله‌ای استخراج گردید. جامعه و نمونه‌ی آماری این پژوهش 12 جلد کتاب کار مربی دوره‌ی پیش دبستانی است.