درس پژوهی، تدریس پژوهی: روش بهسازی فرهنگ تدریس
ارسال در تاریخ ي, 1401/06/20 - 10:03درسپژوهی یا تدریسپژوهی یک الگوی ژاپنی برای پژوهش درزمینهی تدریس است که پیش تر آن را «مطالعه درس» نامیده اند. در این کتاب، درسپژوهی بهعنوان روش بهسازی فرهنگ آموزش و تدریس مورد مطالعه قرار گرفته است. این کتاب در شش فصل به نامهای: «کلیات تدریسپژوهی»، «پیشینهی درسپژوهی»، «مراحل درسپژوهی»، «مدلهای درسپژوهی»، «جلسات درسپژوهی» و «چالشهای درسپژوهی» تالیف شده است. در بخشی از پیشگفتار کتاب میخوانید: «جنبش تفکر در تدریس و تلاش برای بهبود آن از دغدغههای مربیان تربیتی، معلمان و ... در جهان است.