بررسی مبانی فقهی و حقوقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارسال در تاریخ س, 1400/07/27 - 14:07در تمامی کشورها و نظامهای حقوقی، حق تربیت از جایگاه ویژهای برخوردار است و برای دولتها و خانوادهها تکالیف خاصی درپی دارد. برای پیگیری و اجرای این حق (به خصوص درمورد کودکان)، کشورهای مختلف درقالب اسناد و قوانین داخلی، منطقهای و بینالمللی به اشکال مختلف، برای خود و سایر عوامل مؤثر ایجاد تعهد میکنند. در جمهوری اسلامی ایران اجرای این حق، همواره درقالب قوانین و دسورالعملهای خاصی در دستور کار بوده اما از سال 1390 مبتنی بر سند تحول بنیادین پیگیری میشود.