دهقانی، مرضیه

بررسی پژوهش‌های انجام‌شده مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ایران: یک مطالعۀ فراترکیب

هدف از پژوهش حاضر، بررسی پژوهش‌­های کیفی مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که طی سال‌های 1389 تا 1399 انجام شده­‌اند تا از این رهگذر، علاوه‌بر توصیف وضعیت پراکندگی موضوعی این تحقیق‌ها، دربارۀ امکانات سیاستی و اجرایی حاصل از یافته‌­های پژوهش­‌ها کسب اطلاع شود.

جغرافیای مطالعات برنامه درسی در ایران: قلمرو روش شناسی

هدف پژوهش حاضر بررسی و بازنمایی قلمرو روش شناسی در جغرافیای مطالعات برنامه درسی در ایران است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع کمی و از نظر هدف جزو پژوهش های کاربردی بوده و به روش تحلیل مستندات انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش، نشریه های تخصصی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران است که به منظور برآورد حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده 121) مقاله) استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها، سیاهه وارسی تحلیل محتوا ((دامنه قلمرو روش شناسی در جغرافیای مطالعات برنامه درسی)) و روش تجزیه وتحلیل داده ها براساس شاخص های تحلیل توصیفی و تفسیری انتخاب می باشد.