رفیعیان، رقیه

تدریس و یادگیری بر اساس رویکرد پژوهش محور

یکی از ضرورت‌های نظام آموزشی، موفقیت در ادامه و گسترش مهارت‌های لازم تحصیلی در دانش آموزان است، لذا باید به دنبال راه‌کارهایی باشیم که بالاترین عملکرد را داشته و کارآیی خود را اثبات کرده‌اند. یادگیری مبتنی بر پژوهش مسائل و مشکلاتی را که نیاز به تفکر انتقادی و خلاق دارند در اولویت قرار می دهد تا دانش آموزان بتوانند توانایی های خود را برای طرح سؤال، تحقیقات  در مورد طرح، تفسیر شواهد، شکل دهی توضیحات و استدلال ها و ارتباط با یافته ها توسعه دهند. نویسنده  در بخش اول کتاب روش‌های تدریس سنتی که شاید بیشترین حاکمیت را بر فعالیت‌های مدارس دارد را مورد بررسی قرار داده است.