رمضانی، احمد

مطالعۀ تطبیقی آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی و ارائه الگوی مناسب

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تطبیقی آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی و ارائة الگوی مناسب برای دانش آموزان ایرانی است . برای انتخاب کشورهای مورد مطالعه از روش نمونه گیری قضاوتی استفاده شده است. به این صورت که از میان کشورهای موفق در حوزة آموزش زبان خارجی و پیشرو در زمینة آموزش زبان خارجی به دانش آموزان کم توان ذهنی، دو کشور هلند و آلمان انتخاب شد و از میان کشورهای آسیایی و مشابه با ایران به لحاظ فرهنگی امارات، اندونزی و کره جنوبی انتخاب شدند.