سارای فیارمن

پرورش رهبری معلمان

نویسنده دراین مقاله به تعریفی دوباره از مفهوم مدیریت و رهبری در مدرسه می پردازد و متذکر می شود
مدیران مدارس باید فرهنگی ایجادکنند که درآن هر فرد متخصص، ضرورتا احساس مسئولیت کند تا برموفقیت
همۀدانش آموزان تأثیرگذار باشد. در فرایند توسعه فرهنگ مسئولت پذیری مشارکتی اولین گام برای
مدیران این است که دیدشان را نسبت به نقش خود متفاوت کنند. و به عنوان مدیر مدرسه، لازم است به ترویج
بینش و مهارت های معلمان اهمیت بیشتری بدهیم نه به اثبات خبرگی خودشان. وی عقیده دارد اگر بخواهیم