تحلیل اصل یاددهی ـ یادگیری در برنامهریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی
ارسال در تاریخ ي, 1401/03/29 - 09:18هدف این پژوهش، تحلیل مؤلفه های اصل یاددهی- یادگیری با تأکید بر منابع اسلامی در برنامهریزی درسی است. راهبرد یاددهی- یادگیری، جایگاهی ویژه در برنامهریزی درسی دارد؛ به گونهای که غفلت از آن و بی توجهی به مؤلفههای لازم برای شکلگیری فرایند مطلوب یاددهی- یادگیری، به میزانی قابل ملاحظه بر تعلیم و تربیت دانشآموزان اثر می گذارد. این پژوهش ازنوع تحقیقات کاربردی است و جمع آوری داده های موردنیاز برای انجام دادن آن با استفاده از روش فیش برداری صورت گرفته و به منظور تحلیل دادهها از روش تحلیل محتوای مضمون به شیوۀ توصیفی- تحلیلی استفاده شده است.