شعبان نژاد خاص، رضا

ارائه الگوی ارتقای درس پژوهی و بهبود آموزش و یادگیری در نظام های آموزشی کشور

 پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی ارتقای درس پژوهی و بهبود آموزش و یادگیری در نظام های آموزشی کشور انجام شده است. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و. نحوه گردآوری داده ها به روش آمیخته (کمی و کیفی) است. ابزار گرد آوری داده ها، مصاحبه با خبرگان و انجام مصاحبه‌های تخصصی نیمه ساختاریافته و پرسشنامه می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدرسان موسسات آموزشی کشور با تعداد حدود 400000 نفر است. حجم نمونه، تعداد 375 نفر از مدرسان شاغل در موسسات آموزشی کشور (در بخش کمی) تعیین شده با استفاده از فرمول کوکران و 15 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصان این حوزه (در بخش کیفی) می باشد.