شهرکی پور، حسن؛ حقی، ناصر؛ الیاسی، فرنگیس

بررسی ساختار الگویی برنامه درسی ملّی جمهوری اسلامی ایران

  تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تحولی عمیق و ریشه ای است که به تحول در مفاهیم نظری، روندها و فرایندها، نقش ها و کارکردها و رویکردها منجر خواهد شد. در تحول بنیادین نوع نگاه به معلم، کتاب، مدرسه، کلاس درس و به ویژه به مثابه قانون اساسی برای تحولات همه » سند تحول بنیادین آموزش و پرورش « دانش آموز دگرگون خواهد شد . اینک که جانبه و دراز مدت به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، باید تمام زیر نظام ها و مؤلفه های خرد و کلان نظام تعلیم و تربیت مورد بازخوانی و بازتولید قرار گیرد.