تحلیل محتوای تفکر فلسفی در سیستم آموزش عمومی جمهوری اسلامی ایران
ارسال در تاریخ ي, 1400/07/04 - 14:09هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای تفکر فلسفی دوره ابتدایی است. روش مورد استفاده، تحلیل محتوای کمّی از نوع آنتروپی شانون بوده و واحد تحلیل نیز متن، فعالیت ها و تصاویر می باشد که در مجموع 3961 صفحه مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری، کتابهای دوره ابتدایی بود که همۀ کتابها به عنوان نمونه انتخاب شدند. مؤلفه ها و شاخص های تفکر فلسفی از اسناد بالادستی و منابع پیشین استخراج و در کتابها مورد بررسی قرار گرفت. روایی محتوایی با استفاده از CVR به دست آمد که برابر با 90/0و تأیید گردید، پایایی نیز بر اساس ضریب توافقی 98/0 به دست آمد.